دستوری از جناب شیخ محمد جواد انصاری

عالم ربانی و سالک صمدانی جناب حاج شیخ محمد جواد انصاری همدانی به یکی از شاگردان خویش فرموده اند
بالاترین مقامی که برای انسان در قرآن ذکر شده، مقام لقاءالله است و خداوند شرط وصول بدین مقام را دو شرط می داند.
در این بخش از آیه بنگرید: فمن کان یرجوا لقاء ربه فلیعمل عملا صالحا و لا یشرک بعبادة ربه احد. یک شرط، عمل صالح و شرط دیگر پاک گرداندن قلب از شرک است.  (منبع:www.ghadeer.org/Book/501/82595)

 

شرح کوتاه : 

بسم الله الرحمن الرحیم

> رساله لقاء الله یا سیر و سلوک، اثر ارزنده و شورانگیز حضرت آیت الله سندالتجرید و العرفان حاج میرزا جوادآقا ملکى تبریزى (وفات: ۱۳۴۳ ه.ق = ۱۳۰۴ ه.ش) است.
این عارف بزرگ و حکیم فرزانه یکى از برجستگان و نخبگان عرصه عرفان نظرى و عملى قرن اخیر است. ایشان در گسترش اخلاق و عرفان در میان اهل علم و ایمان، سهم به سزایى داشته اند و با نگارش سه کتاب مهم و سرنوشت ساز یعنى المراقبات، اسرارالصلاه و لقاءالله گام مهمى در راستاى تهذیب اخلاق مردمان برداشته اند. مؤلف با طرح و سبک ساده و روشن مطالب سیر و سلوک را بیان کرده اند چنانکه براى همگان قابل درک است و براى همین نیز از کتابهاى ایشان استقبال کم نظیرى به عمل آمده است. مؤلف از شاگردان معروف عارف نامى آخوند ملاحسینقلى همدانى و استاد امام خمینى است. امام راحل براى این استاد بزرگوارش احترام و قدر و مقام خاص قائل بوده و در نوشته هایش از او با احترام یاد مى کند و خواندن کتابهایش را توصیه مى فرماید: از علماى معاصر، کتب شیخ جلیل القدر عارف بالله حاج میرزا جواد تبریزى (قدس سره) را مطالعه کن، شاید - ان شاء الله تعالى - از این تأبى(بمعنی سرپیچى و نافرمانى) و تعسف(به معنی بد رفتارى و گمراهى) خارج شوى و در بحث لقاءالله مى فرماید: ... اگر کسى تفصیل بیشترى بخواهد به رساله لقاء الله مرحوم عارف بالله حاج میرزا جواد تبریزى (قدس سره) رجوع کند که اخبار در این باب را تا اندازه اى جمع کرده است.


علامه سید محمد حسین طهرانى (رحمه الله) درباره کتاب لقاءالله مى نویسد: حقاً از نفیس ترین کتب مدونه در عرفان و سلوک است، کتاب لقاءالله ایشان آتشى مخصوص دارد و براى فتح باب سالکین الى الله، کلید و رمز موفقیت است.
علامه حسن زاده آملى نیز مى فرماید: ... تا شنیدم آن جناب را رساله اى در لقاءالله است براى تحصیل آن بسیار این در و آن در زدم تا به حکم این که عاقبت جوینده یابنده بود، آن را تحصیل کرده با شراشر جان و دلم آن را مطالعه کردم و در حد وسع خودم از او حظ و لذ برده ام.
آیت الله میرزا خلیل کمره اى (رحمه الله) مى فرماید: این کتاب لقاءالله که با حجم کوچک، بسیار بزرگ و سترگ و محتوى اعظم موضوعات و اهم مقاصد است که راه به خدا باشد، در نظر زمره اى از مخلصین خلص، براى ابرار به منزله جان است، مسحه اى از انوار الهى بر جبهه آن نمایان است.... (منبع مطالب فوق:www.porseman.com)

 

 دانلود کتاب لقاء الله تقدیمتان می گردد .التماس دعا

http://s9.picofile.com/file/8357476484/leghaollah.pdf.html