تذکراتی از  :

حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (نخودکی) که عارفی واصل و حکیم و فقیهی کامل بوده اند، در مکتوبی برای یکی از ارادتمندانشان چنین مرقوم فرموده اند:(54).
اکسیری حاصل کن که برای آن: عالم بدرد خورد و آن اکسیر را حضرت حق (جل جلاله) توسط پیغمبر بر حق حضرت محمد بن عبدالله - علیه آلاف التحیة و الثناء - برای شما آورده است و هو: و استعینوا بالصبر و الصلاة و انها لکبیرة الا علی الخاشعین (نمل / 63) انسان باید ابتدا مقدمه آن را که خشوع است پیدا کرده و سپس در صدد ساختن آن اکسیر برآید که هر کس دارای آن مقام شد یقینا رستگار شده است. ولی همین قدر بدانید که همچنانکه اگر کسی بخواهد خوشنویس شود، به آسانی ممکن نیست و باید زحمت بکشد و مواظبت نماید تا درست بشود و از همان اول مرتبه ممکن نیست، همچنین حضور قلب برای انسان از ابتدا مشکل است، باید مقید شد که نماز در اول وقت گزارده شود و برای انجام نمازها در اول وقت، باید از هر کاری دست کشید، سپس لازم است که معانی کلمات نماز را درک کرد، آنگاه نکات و مزایای دیگر.
باری سعی کنید که معانی نماز را خوب بفهمد و در هنگام قرائت به معانی مزبور توجه نمایید و در طریقه حقیر، اصل همه کارهای توجه به معانی است، بعد چیزهای دیگر. انتهی.
و نیز در مکتوب دیگری فرموده اند:
تا آنجا که می توانید در امر نماز اول وقت و حضور قلب در نماز و تلاوت چند آیه از قرآن با تدبر در معنی آن، در سحرها، مداومت نمایید ...
دوم آن که اگر انسان به وظائف خود عمل کند خداوند مطالب را در هر وقت و هر جا که باشد به او می رساند. استعینوا بالصبر و الصلوة، در باطن نماز تعمق نمایید ..
در طریقه حقیر، خصوصا نماز خیلی مورد توجه است، که هر چه زحمت و توجه است به نماز معطوف دارید. واعلموا - رحمکم الله - ان مدار الأمر یدور علی ثلاثة أشیاء: السهر، و أکل الحلال، و التوجه فی الصلوة و حضور القلب فیها.

سَهَر به معنی شب بیدارماندن برای عبادت می‌باشد و و دو موضوع  دیگر رزق حلال و توجه وحضور قلب در نمازاست)

 

دانلود اسرارالصلوة تقدیم تان می گردد .

لینک زیر را لطفا کلیک فرمایید

http://s9.picofile.com/file/8357470092/%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AA.pdf.html